2019年11月11日 星期一

【畢業生訪談】轉職中的Max 宿霧MeRISE遊學經驗談


從原本工作離職的Max,希望轉換跑道,進入航空業任職,運用轉職空檔來到MeRISE上了四週課程,想知道更多Max在MeRISE的英語學習經驗嗎?一起來看看他的經驗分享吧!





MeRISE: What’s your previous job? 你最近的職業是什麼?

Max: I was a waiter, I had worked in customer service for 2 years.

我是服務生,在客戶服務部門工作了2年。



MeRISE: Are you using English when you’re at work? 你之前在工作中會使用到英語嗎?

Max: Yes, because I worked for a famous Hong Kong style restaurant, and there are a lot of foreigners. I needed to introduce and translate to my customers.

需要,因為我之前在一家知名的港式餐廳工作,常有外籍客人,我需要向外籍顧客介紹和翻譯菜單。



MeRISE: Why did you choose to go to the Filipino Language School? 為什麼你會選擇到菲律賓的語言學校學英語?

Max: Because I am looking for my new job, I hope I could work in aviation industry. I like to interact with diverse people, I think the best way to understand different culture is to have common language, and I know if I work in airlines’ company, the common language is English, and the basic quality is fluent in English. 

Moreover, the Philippines is near Taiwan, and price is reasonable, and if I want to service different people, being familiar with different accent is also important, because there would be a possibility that the people I am servicing may not be a native speaker.

因為我正在尋找新工作,並且希望進入航空業工作。 我喜歡與不同的人互動,我認為理解不同文化的最好方法就是擁有共同的語言,而且我知道如果我在航空業工作,共同語言會是英語,最基本一定要具備流利的英文溝通能力。

此外,菲律賓在台灣附近,學費價格合理,如果我想為不同的人服務,熟悉不同的口音也很重要,因為有可能我所服務的人可能不是母語。



MeRISE: Why do you choose to study at MeRISE English Academy? 為什麼你會選擇到MeRISE學英語

Max: Because I heard something from my agent, they said that all of the student in MeRISE are those who already graduated college or working professionals. I think the surroundings must be different and would be like the small society. People here must be approachable and sociable. Because sometimes it is hard to have connection with teenager.

因為我從代辦那裡得到了一些訊息,他們說MeRISE中的所有學生都是已經大學畢業生或是有工作經驗,我認為環境一定與其他語言學校不同,就像是個小社會一樣。因為有相關經驗,這裡的人們一定更加平易近人和善於交際,也因為都是成人,可以省去與青少年交涉的機會。



MeRISE: How was your study in the Philippines? 你在菲律賓的學習過程如何?

Max: I really like the learning environment in MeRISE. First of all, teachers are so friendly, approachable, and give us many opportunities to speak. Second, the class is in an open field, I like the feeling when I am in my classes, because this surroundings make me sensitive to listen to my teachers what they say. Finally, the house keeping service is so good, they keep my accommodation so neat.

我真的很喜歡MeRISE中的學習環境。 首先,老師都非常友善、平易近人,並給了我們很多發言的機會。 其次,上課的地方不是密閉式的,是在一個開放的空間,我喜歡上課時的感覺,因為周圍的環境讓我可以更專注的聆聽老師說的話。 最後,每週兩次的打掃非常棒,工作人員很用心的讓我的房間保持整潔。



MeRISE: Have you studied English before? 你之前有學習過英語嗎?

Max: Certainly, I have studied English for nearly 20 years, since I was elementary student, but I did not attend any cram school when I was student. After I decided to devote myself to aviation industry, I tried to attend some classes for English speaking, to improve my listening and speaking abilities.

當然,我已經學習英語近20年了,從國小開始;但學生時期,我沒有上過任何補習班。 是在決定投身於航空業之後,開始嘗試一些英語口說課,我試著提高我的聽力和口語能力。



MeRISE: What has changed yourself compare to before? 來到MeRISE學習後,你覺得自己有什麼改變嗎?

Max: I think there are a lot of differences. Such as I am getting comfortable to speak English, also I tried to speak English when I was traveling in the Philippines, moreover I start to be familiar with different accent like Filipino, Japanese.

我認為有很多差異。 比如說我說英語的時候不再有壓力,我在菲律賓旅行時也嘗試說英語,而且我開始熟悉菲律賓人、日本人等不同的英文口音。



MeRISE: Did you enjoy your weekends in Cebu? 你享受自己在宿霧的假日期間嗎?

Max: Definitely, yes. I spent a lot of time to travel in Cebu city. I went to different places, like, I went to moalboal for snorkeling on my first weekend in Cebu. I also visited Oslob for watching whale shark on my second weekend. In addition, I went to Bohol for island hopping and snorkeling on my third weekend. I really like the ocean in Cebu. It is so clean and sands are so soft.

當然!我花了很多時間在宿霧旅行,我去了很多不同的地方,例如,第一個週末,我去了墨寶浮潛看沙丁魚風暴、第二個週末去了Oslob看鯨鯊、第三個週去薄荷島跳島浮潛。我真的很喜歡宿霧的海洋,非常乾淨,而且沙子也非常柔軟。



MeRISE: Do you think your English ability has already improved through this study abroad? 你認為在菲律賓遊學的經驗有讓自己的英語能力改善嗎?

Max: Not really, I think there still are a lot of things I need to improve. But I would say I would be more comfortable to speak English.

不完全是,我認為還有很多需要學習的地方,但是我會說經過這次經驗,我可以更舒服、更自信地說英文了。



MeRISE: How do you keep your English competence in the future? 未來你打算如何維持自己的英語能力呢?

Max: I would try to make any opportunity to speak to my foreigner friends, or I would use English in my future job.

我會嘗試與外國朋友交流,或者在以後的工作中使用英語。



MeRISE: Do you have any plans after study abroad? 這趟國外遊學結束後,有任何計畫嗎?

Max: Not really, I think I would find my ideal job first. Maybe I would come back to Cebu again.

我還沒確定的計畫,但我想我會先試著找到理想的工作,也或許我會再回到宿霧。



MeRISE: Finally, I would like you to leave a message to those who are going to study at MeRISE. 最後,請你對即將來到MeRISE遊學的同學說一些話吧!

Max: There is a quote: If you did not give up, you can rise to any level you want, so do not have any regret. Just come join us!!!!

有人說:只要我們不放棄,總有一天你可以提升到任何你想要的水平,所以千萬不要讓自己後悔,快來加入我們吧!

0 意見:

張貼留言

聯絡我們

學校資訊

學習英語的大門永遠為您敞開,若有想要了解任何關於MeRISE宿霧遊學的資訊,歡迎透過以下方式與我們聯繫!或是您有任何相關合作意願,也歡迎與我們聯繫!

地址

Corner of M.P. Yap Street and Junan Osmenia Street, Cebu City, 6000 Cebu

聯絡信箱

merise_tw@meriseinc.com

學校電話

+63 92-2399-7752